2016. november 1., kedd

Innen-onnan

- Igen, Martinique*-ről jöttem... Nem, nem, csak ott élek. Nem ott születtem. Ide valósi vagyok, Normandiába. De a kilencvenes években kezdett nem tetszeni, ami itt megy, hát a feleségemmel úgy döntöttünk, elköltözünk... A feleségem tanár, bárhol kap állást, ez nem probléma, én meg környezetvédelmi neveléssel? Így mondják? Na mindegy, ilyesmivel foglalkozom, van egy kis természetfilmes cégem. Forgatok meg gyerekekkel foglalkozom, klubokat, szakköröket tartok, mindenféle környezetvédelmi projektet csinálunk. Szóval Kanadába költöztünk, persze Quebecbe, hiszen, mint halljátok, nem beszélek jól angolul... Azt mondod, jól beszélek? Igazán kedves tőled. Szóval Quebecbe költöztünk, de nem volt az igazi, úgyhogy visszajöttünk Franciaországba... De aztán megint inkább úgy gondoltuk, jobb lenne elmenni. És így kötöttünk ki Martinique-en. Életünk legjobb döntése volt. A feleségem tanít ugye, nekem ugye ott a cég, forgatok mindenfélét... Nagyon szeretünk ott élni.
(elhangzott idén tavasszal egy természetfotós-filmes fesztiválon)


- Grönland? Nem, még sosem voltam ott. Izlandra is nagyon szeretnék elmenni. Az Antarktiszra a munkám miatt eljutottam, de Grönland és Izland még nem jött össze. Ha lehet, összekötném a kettőt, az úgy három hét lehet, talán olcsóbb is lenne... Idén nem sikerült, jövőre mindenképp szeretném összehozni, és végigfotózni mindkét szigetet. Tessék? Hogy mivel foglalkozom? Szakács vagyok.
(elhangzott egy hete, reggelizés közben)



- Jaj, Timi is kijött, hogy búcsúzzon el tőlem... Meg Lacika is! Milyen aranyosak vagytok ti mind! Nagyon-nagyon jól éreztem magamat itten, nagyon köszönöm. Mondtam anyának, hogy többször, sokkal többször kellene jönnünk Magyarországra! Ha hazaérünk, el is kezdek gyűjteni azonnal, hogy Christmasra is jöhessünk vissza! Végül a Christmast... a kara... a karácsonyt... az ember a családjával tölti, igaz?
(elhangzott másfél éve Ferihegyen, a londoni járatnál)

* Nem ott, nyilván.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése