2012. július 11., szerda

A hatodik


Nyilvánvaló volt, hogy hiúsági okokból nem teszek fel úszószemüveget szombaton, mert nem szeretnék a szemem körül világos foltokkal létezni az elkövetkező hetekben. 
Végül is Bogláron már a második hajóra felfértünk, ami jelentős javulás, mert előfordult már, hogy másfél órát ácsorogtam a sorban. Szerencsére ragaszkodtam hozzá, hogy a cuccot vigyük magunkkal, ugyanis jómagam semmiképp nem akartam szemüveg nélkül, rövidlátóan, mezítláb botorkálni végig Révfülöpön a focipályán meg a bazársor előtt. Ez szerfölött okos döntésnek bizonyult (hogy a vizet otthon hagytam, már kevésbé), mert akkora tömeg fogadott a sátraknál, amekkorát még sosem láttam, és legalább egy órát kellett tuszkolódni a tumultusban az orvosi vizsgálatig (ejtsd: vérnyomásmérés), a tűző napon a harmincvalahány fokban, úgyhogy, amint valaki mellettem megjegyezte, aki ezt kibírja, az már eleve képes úszni 5 km-t. De utána ment már gördülékenyen minden, és bár a szervezők arra gondoltak, hogy slaggal locsolják a felhevült tömeget, arra nem, hogy pár papírpohárból vizet osszanak, viszont a kedves ruhatáros asszony felhívta a figyelmünket arra, hogy papucsban macerás lesz úszni, és betuszkolta a papucsainkat egy zacskóba.

Szerencsére megfogadtam Cs. tanácsát, és tettem a fejemre valami kendőfélét, úgyhogy csak enyhén sütött meg a nap, tehát csak saját vaksiságomnak tulajdonítható, hogy amikor már elég részletesen kibontakoztak a déli part dombjai, nem Boglárt, hanem nagyjából Szárszót lőttem be célnak, így végül is az is szép teljesítmény, hogy egy hatalmas vargabetű után mégiscsak jó helyen másztam ki a vízből, még ha pecsenyepiros arccal is (dacára az 50-es faktorú naptejnek).

Az itthon előkerülő póló alapján 2002-ben úsztam át először a Balatont. Az eltelt idő alatt lett két gyerek, néhány plusz kiló, és lassultam negyedórát. Igaz, arra nem emlékszem, először is megfejeltem-e a távot, vagy akkor maradtam a meghirdetett 5,2 km-nél.

4 megjegyzés:

  1. Nagy dolog! Gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! azt nem értem, hogy tudtad magaddal vinni a cuccaidat??? ez a szemüvegmizéria minket is kísértett: vagy elindultam a másik partra, mielőtt még A. vízbe ugrott volna, és az elején nem látott, vagy akkor adta ide a szemüveget, amikor vízre szállt, de akkor partot éréskor nem látott semmit - nekem meg így a Balaton körüli vezetésélmény adatott csak meg :)

    VálaszTörlés
  3. nagyon köszönöm. az igazi meglepetésvaz volt, hogy bár az elején meg akartam halni 1,5-2 km táján, a végén még sprintre is futotta.

    a cucokkal meg azt lehet csinálni, hogy van olyan ruhatár, amely átviszi Boglárra a holmikat, én oda adtam le a szmüveget, telefont, slusszkulcsot, mindent. így már csak 10 percet kellett vaksin botorkálnom az előző alkalmakkor (most volt velem egy látó ember), amíg a tömeget követve el nem jutottam a vízig. aztán bogláron meg kell találni az adott sátrat és kész. Először mondjuk 1,5 órát kellett várnom a zsákomra, ami kiúszva, fürdőruhában, rövidlátón nem volt vicces, de azóta okultam, és nem 12-kor jutok el oda, hogy leadjam a cókmókom a ruhatárba :)

    szerintem legközelebb érdemesebb felkéredzkedni egy visszafele tartó hajóra, mint körbevezetni a Balatont :)

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok, meglátszik ki itt a vaslady!

    Az a negyedóra meg nem lassulás, hanem a táv túlteljesítéséhez szükséges idő volt.

    Én '99-ben vittem el az akkor 9 éves fiamat öbölátúszásra, eszméletlen nagy élmény volt neki is, nekem is. Minden biztosító hajót megnézett fél táv után, evett-ivott mindenütt, de becsülettel végigúszta. Aztán 2000-ben már az első ötszáz méter után úgy lehagyott, hogy csak a túlparton láttam újra.

    VálaszTörlés