2011. december 8., csütörtök

Munkadélután

Már akkor gyanítottam, nem lesz az igazi az óvodai munkadélután, amikor még az öltőzőből meghallottam, hogy Marci J. néninek bizonygatja, nem fog anya bejönni, mert megyünk úszni. A csoportszobából olyan sűrű levegő áradt, hogy a kés megállt volna benne, de nem volt visszaút, mert Borinak megígértem, hogy kipróbálhatja az ovis játékokat.



A terem közepén egy csatakosra izzadt apuka tombolt a gyerekekkel, főleg fiúkkal, a lányok szöszömötöltek valamit, az egymás mellé rendezett kis asztaloknál, az óvodásokra méretezett székeken anyukák gubbasztottak, lelkiismeretesen a munkájuk fölé görnyedve. Az ötletgazda K. fiatal és nagyon szép anyukája volt ez alkalommal, aki virágmintára szabott anyagdarabokat hozott, azokat kellett összeölteni, középre felvarrni egy kabátgombot, és kész is a rendkívül kreatív kitűző vagy megfelelő alkatrészre applikálva a fülbevaló.

Leültem az asztal végére, F. anyukája mellé, aki elszántan próbálta átdöfni a tűvel a textilvirágokat.
- Középen van ez szerinted? - fordult váratlanul hozzám kicsit aggresszíven, a gombra mutatva.
- Igen. Nem. Talán kicsit jobbra...?
- Aha. Akkor ide varrom. Muszáj megkérdeznem, mert az előbbit megmutattam K. anyukájának, aki azt mondta, elég jó, de miért nem tettem a gombot középre? 
- Mást nem lehet csinálni?
- Mindenki ilyen kitűzőket varr, mert ez a legkönnyebb. Pedig utálok varrni. Már attól ideges leszek, hogy tűt veszek a kezembe. És nincs nekem türelmem ehhez! Nem szeretek kézimunkázni. És még középre se teszem ezt a nyamvadt gombot. Na! Mindjárt öt óra. Mindjárt vége. El is teszem a tűt. Így ni. Gyere, F.! Indulunk!

Így esett, hogy nem csináltam semmit az éves karácsonyi munkadélutánon, melynek alkotásait december elején kirakodóvásár keretében árulta az ovi. Csak N-tól kunyeráltam el egy kis doboz türkizkék üveggyöngyöt.

2 megjegyzés:

  1. Miért mondod, hogy nem csináltál semmit? Instruáltad és lelkileg támogattad az egyedül munkaképtelen F. anyukáját, sőt, N-t is tehermentesítetted, hogy kevesebbet kelljen cipekednie :)

    VálaszTörlés
  2. és nekem is nagyon megörültél, amikor öt előtt öt perccel betoppantam erre az ominózus munkadélutánra, hogy utána ketten ne csináljunk semmit :)

    VálaszTörlés