2011. december 14., szerda

A fiam okos, a lányom szép

Egészen biztos voltam benne, hogy nálunk aztán nem lesz ilyen, hogy az egyik gyereken rajta lesz ez a cimke, a másikon meg az, azaz hogy Marci okos, Bori meg szép. Aztán egyszer csak azon vettem észre magam, hogy kettőt sem néztem, mégiscsak felcimkéztem őket magamban. Mert, mi tagadás, Marci okos. Bori meg szép.
Az nyilvánvaló, hogy Marci is szép, amennyiben ezt a jelzőt lehet egy 6,5 éves nagyfiúra alkalmazni. Csak hát őt nemigen érdeklik ilyen talmi dolgok, amikor annyi minden máson lehet elmélkedni, például a gravitáción, a trójai háborún vagy a Star Wars-os figurák garmadáján. Bori viszont nagyon is ad a külcsínre, meg egyébként is, hároméves nagy szőke copfokkal - hát cuki az istenadta, és ezt tudja is magáról. Az elvont dolgok pedig nemigen hozzák lázba.

A bogarat, miszerint nem értékelem kellőképp Borbála értelmi képességeit, egy anyuka tette a fülembe. Valamelyik délben vártunk Marcira az ovi előterében, és Bori az egyik ismerős nagymamával beszélgetett. Az anyuka hallgatta-hallgatta, aztán megkérdezte, hány éves Bori. Mikor mondtam, hogy három lesz majd, felvonta a szemöldökét, és megjegyezte, milyen jól beszél Bori. Még rá is kérdeztem, hogy tényleg? Mert Marci egyrészt korábban kezdett beszélni, kétévesen már verset mondott, másrészt gyakorlatilag azóta se nagyon áll be a szája. Elég nehéz mellette érvényesülni.  Nem is tűnt fel, hogy Bori jól beszél.

A másik dolog valamelyik hétvégén esett meg, amikor útban a Tropicarium pénztára szerint Bori bemondta az adu ászt: Anya, kakilni kell! Leváltunk a fiúktól, usgyi el a vécébe. A pénztárhoz vezető úton állt egy pénzbedobós masina, Hello Kitty feszített az autójában, be lehetett mellé ülni. Be is mászott Bori, aztán szelíd eszközökkel távozásra bírtam. Igen ám, de a pénztár előtt hatalmas sor, Bori unja magát, mondja, menjünk vissza Hello Kittyhez. Nem megyünk, Bocika, halad a sor, mindjárt odaérünk a pénztárhoz. De menjünk. De nem. De menjünk. De nem. De anya, pisilni kell! - és már szalad is a vécé felé. De csak felé, mert félúton lefékez Hello Kitty elképesztően rózsaszín járgánya mellett, és mire odaértem, már ott vigyorgott a nagyfejű cicafigura mellett az anyósülésen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése