2011. augusztus 3., szerda

Klasszikusok előnyben!

Mostanában sokat néznek a gyerekek mindenfélét, ami egyébként abszolút az elveim ellen van, de egyszerűen egyrészt nem tudok mit csinálni, ha dolgoznom kell, másrészt Marci már teljesen jól értelmezi a mesefilmeket, Bori szemét meg nyilván nem takarhatom le, ha a bátyja néz valamit. Az Egyszervolton sokat mászkálnak, Marci már ügyesen kezeli a touchpadet is, meg a nyilacskákkal is jól navigál, ha már ott vannak az oldalon, ide-oda mászkál. Nagy kedvence a Verdák 2 beharangozója, Borié meg az új Micimackó filmé. Már vagy hatvanadszor hallottam mindkettőt, amikor ingerküszöbömet elérte a Butus vén maci mondat, és további két percre volt szükségem, mire rájöttem, hogy erre cserélték a hagyománytisztelő fordítók a Csacsi öreg medvém! mondatot. Vajon miért? A Karinthy-fordítás már tuti nem jogdíjas, azt meg nem is merem feltételezni, hogy nem ismerik.

1 megjegyzés:

  1. Apropo Karinthy! Kedden délután a mikor jöttem itthonról haza, a kocsiban szokás szerint a Kossuth rádiót hallgattam, és Kornis Mihály mondta Karinthy verseit. Halló, itt Karinthy Frigyes költő a XX. századból... címmel. Nagyon megkapó volt különösen a Karinthy Elzához írott búcsúztatója. Én nem is ismertem Karinthy verseit...

    VálaszTörlés