2011. március 16., szerda

Meg persze

voltak jó dolgok is, például hogy nagymama szóvá tette, hogy nem adtam fel elég szakszerűen a hálóinget rá, és azonnal bevillant, hogy úgy tíz éve, amikor volt egy elég komoly gyomorműtétje, és rezgett a léc rendesen, mit szól a szervezete ahhoz, hogy a fél gyomrot egyszer csak kikapták, na szóval mindenkiben volt nem kis félsz, ami csak akkor engedett fel, amikor nagymama kihajolt az ágyból nagyapám felé, hogy Pistukám, miért ezt az inget kellett felvenned, hát ott a másik, ez meg tiszta lyuk, mert persze nagyapám az összes ingét kiégette a cigarettából kiszálló sok kicsi parázs.
A kórházba bejött F. bácsi is, akkor jött a telekről, olyan színe volt, mint egy indiánnak, szívszorító volt látni az ikerpárt, az egyik naptól piros, a másik színe alig üt el a kórházi ágynemű fehérjétől, az egyik majd kétszer annyit nyom, mint a másik, az egyiknek mindig nevetésre áll a szája, a másik sirdogál. Aztán elvittem autóval egy darabig F. bácsit, rettenetes volt, mit mondjak, kapaszkodott a majrévasba, és közben mondta-mondta a magáét - Erre kell jönni? Biztos? Gyalog az ellenkező irányba szoktam menni. Persze, bekötöttem magam. Vigyázz, nekimész! Jó lesz ez a sáv? Tényleg? Nem vezetsz gyakran, ugye? -, megkönnyebbültem, amikor komótosan kiszállt a trolimegállóban (mögöttem jó hosszúra gyűlt addigra a sor).

És nagy dolog az is, hogy Marci megsütötte élete első muffinját a Dr O*tker jóvoltából, mert le volt értékelve egy doboz muffinpor, amit egyébként nem állhatok, de annyiért meg ott se tudtam hagyni, és Marcinak megígértem, hogy megcsináljuk, de aztán úgy alakult, hogy csak kuktáskodtam neki, beleütöttem a tálba a tojást, meg kimértem az olajat, a tejet, de bele már ő öntötte a tésztába, ő is keverte el, aztán együtt belekanalaztuk a muffinpapírba. Nagyon kitartó volt, és tetszett neki, úgy láttam, az meg főleg, hogy a maradék pudingot megehette. Rém büszke vagyok rá, jó pár felnőttet ismerek, akik nem mernének nekivágni egy ilyen feladatnak, töltött muffint készíteni porból, némi tej, tojás és olaj hozzáadásával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése