2019. november 25., hétfő

Sztahanov-e vagyok?

A múltkor a főnököm leszögezte, hogy ő nem pénzért dolgozik. Belülről beharaptam az arcom, hogy ne vágjam rá, hogy én viszont igen és nem bánnám, ha bizonyos büdzsék emelkednének, mert különben magamra sütöm a 'pénzsóvár' billogot, ami remek kezdetül szolgálna egyéb súlyos jellemhibáim kikristályosodásának.

De ha nem lenne rajtam a munka igája
én bizony mindennap kialudnám magam
aztán elmennék úszni vagy tornázni
megebédelnék
leülnék egy jó könyvvel egy kellemesen puha felületre
esetleg játszanék mindenféle társasjátékokat
színházba, moziba, korcsolyázni mennék
kártyáznék
kertészkednék
kiállításra járnék
jó, néha főznék is
de inkább sütnék
és csinálnám a bonbonokat
vagy csak elmennék túrázni egész napra


de isten bizony, egyáltalán nem mennék számítógép közelébe se.

4 megjegyzés:

  1. Sztahanov is lehet pénzsóvár, nem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem, szerintem sem Sztahanov, sem Pioker Ignác nem volt az, hiszen a kollektíváért, illetve a Pártért dolgoztak, nem azért, hogy legyen zsemlére való pénzük a boltban! (és ahogy az Úr a kis madárkákról, úgy gondoskodott a Párt az övéiről, de ez már mellékes.)

      Törlés
  2. Én heti négyszeri, 2,5 órás munkát sem vállalnál be? (amiből 2 óra effektív gondolkodás és fél óra adminisztráció lenne) Én ezt tartanám ideálisnak magamnak (már a nyugdíjas éveimen gondolkodom - a perspektíva, hogy EGYÁLTALÁN ne dolgozzam, megrémít)

    VálaszTörlés
  3. Biztosan bevállalnék - el se tudom képzelni másképp. Részint mert a neveltetésem (meg nyilván mindenféle átörökített családi históriák) okán az van bennem, hogy le kell hajolni minden fillérért, mert ki tudja, mi lesz holnap. Másrészről meg számba sem tudnám venni, mennyi fizetetlen munkát csinálok (ahogy a legtöbb korombeli nő itthon/KK-Eu-ban), kezdve a háztartástól és a mindenfajta segítség nélkül végzett házimunkáktól az iskolai korrepetáláson - jelenleg éppen felvételi felkészítésen - át a kerti munkákig. És akkor még nagy szerencsémre a szüleim aktívak és jól tartják magukat, és nem szorulnak állandó támogatásra.

    VálaszTörlés