2013. február 26., kedd

A környezetismeretről

Azt mondja nekem Marci, hogy nem szereti a környezetismeretet, mert az unalmas, és N. néni szigorú. Én meg nézek rá lapostányér szemekkel, hogy mi az, hogy unalmas? A környezet? Mert Marcit ha fű-fa-virág nem is érdekli, de a városok igen, az utak igen, a bolygók igen, minden, ami élettelen környezet, az igen. Meg még kicsit az élő is azért.

Mivel holnap dolgozatot ír környezetből, megnéztem, mit tanulnak. Sajnos igazat kellett adnom neki (de csak magamban adtam), mert ez így tényleg nem érdekes. Emlékeim szerint az óvodai nevelési terv szerint komoly és elég szigorúan definiált ismeretekkel kell elhagynia egy gyereknek az óvodát, azaz egy első osztályosnak joggal nem nagyon köti le a figyelmét, hogy az embernek van feje meg törzse meg végtagjai. Az a tény, hogy a növénynek a föld alatt gyökérzete van, leginkább a földi élővilággal most ismerkedő marslakót tudná lenyűgözni, mert ezt még a kiscsoportos Borbála is tudja.

Igaz, valamit azért én is megtudtam: a macska konzervet eszik. A feladat szerint össze kellett párosítani az egyes állatokat a táplálékukkal, a macseknak pedig macskaeledel jutott, nem egér. Sajnos, konzervnyitót elfelejtettek rajzolni az ábra mellé - remélem, a cicának több esze lesz, és rájön, hogy foghat majd magának egeret.

3 megjegyzés:

  1. Valahogy ezzel a környezetismeret/természetismeret tárggyal a gyerekek többsége nincs kibékülve :( pedig elvileg mi lehetne érdekesebb, mint a minket körül vevő világ? De részint túl triviális dolgokat tanítanak, részint unalmasan (és ez szubjektív tapasztalat, de valahogy ezek a tanítók/tanárok a legcsapnivalóbbak - nem értem, miért)

    A macskakonzerv pedig felháborító marhaság :O (nem az első ilyen, nem értem, hogy kerülhetnek ilyen silány tankönyvek kiadásra... és ki az, aki azt választja, hogy ebből tanítson?)

    Remélem, Bori is jól van már!

    VálaszTörlés
  2. Én még emlékszem a gyerekkori mondókára: Misi, Misi, Miska mit eszik a macska? Egeret, bogarat, mindenféle madarat!

    A másik meg, hogy-hogy dolgozatot írnak? Hát tudnak már írni? Dolgozatot? Mi a fene folyik itt tanítás helyett? Elsőben nemcsak írni-olvasni számolni tanulnak? Környezetismeretet? Nem volt elég az óvodában a cinege láb felépítésének ismerte? Tán még fizikát is? Vagy csak erkölcstant, netán etikát...?

    VálaszTörlés
  3. Nem, óvodában még nem tanultak a cinegelábról, csak akkor találkoztam először a jelenséggel egy másodikos (harmadikos?) tankönyvben.

    Igazából még számokat írnak, szövegeket kevésbé, de valahogy megoldják a tanítók a dolgozatot. A feladatok szerint össze kell pározni dolgokat, meg kell találni a kakukktojást meg hasonlók.

    Marci dolgozata amúgy a kéthetes hiányzás után 87% lett.

    VálaszTörlés