2011. január 10., hétfő

Könyvelés

Még tavaly láttam egy felhívást, mely szerint dec 31-ig meg kellett nevezni 12  könyvet, amit az új év során  el akar az ember olvasni, aztán majd 2011 december végén tanulságos lesz megnézni, mit sikerült belőle tartani. Akartam csatlakozni, aztán végül kimaradt, mégpedig azért, mert mint röstellkedve rájöttem, egyszerűen nem tudnék felsorolni tizenkét címet. Az ötlet viszont  tetszik, úgyhogy csak úgy magamnak felsorolok annyit, amennyi eszembe jut.

1. David Attenborough: Az élet erőpróbái
Ebbe már bele is kezdtem, és bár könyvtári könyv, antikváriumban előbb-utóbb meg is veszem magamnak. Ott kell állnia a könyvespolcon a többi között, rendszeresen újraolvasom őket, hihetlenül izgalmasak, a stílusuk is irigylésre méltó. És általában jó fordítók dolgoztak rajtuk.  
2. David Attenborough: Élet a fagyban
3. Závada Pál: A fényképész utókora
Az utóbbi évek magasan a legjobb regénye (legalábbis azok közül, amiket olvastam). Nagyon szerteágazó cselekmény, jó lesz újraolvasni.
4. Darvasi László: A virágzabálók
Ebbe beletört a bicskám, pedig a Könnymutatványosok az egyik kedvencem. Hátha most sikerül. 
5. Thackarey: A hiúság vására
6. Dickens: A Pickwick-klub
Mindkettő régi adósságom, a 19. századi klasszikus angol regények kimaradtak.
7. John Le Carré: A Karla-trilógia harmadik része
Az első kettőt sem tudtam letenni, és aztán nagyon-nagyon szomorú lettem. Nagyon okosan megírt könyvek. 
8. John Le Carré: A panamai szabó
9. Szabó Magda: Freskó
Mondhat akárki akármit, szerintem ennél jobb, feszesebben szerkesztett regényt nem írt Sz.M. Persze az ötvenes évek díszlete már idegen, de ez csak a díszlet, a lényeg attól még érvényes.
10. Radó Sándor: Dóra jelenti 
Ez viszont már kordokumentum. Egészen hökkenten olvastam olyan szavakat, mint burzsoá, internacionalista, imperialista, elvtárs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése