2019. szeptember 23., hétfő

Továbbtanulás: indul!

Múlt héten elkezdődött az év egyik nagy projektje: elmentünk az első iskolai tájékoztatóra M-val, történetesen abba az iskolába, ahová apukám járt (az épület már más). Két dolog döbbentett meg: egyrészt az irgalmatlan tömeg (jó tíz perccel a kezdés előtt érkeztünk, és már vastagon nem fértünk be a tornaterembe), másrészt az, hogy milyen gátlástanul tesznek megjegyzéseket felnőtt emberek kamasz gyerekekre. 

Kíváncsi voltam, hogyan kezeli az igazgató a válsághelyzetet, de nagyon talpraesettnek bizonyult - azoknak, akik nem fértek be, megtartotta ugyanazt a tájékoztatót háromnegyed órával később -, és a rokonszenvem percről percre nőtt, ahogy szépen hallottam a szájából elősorjázni mindazt, amit gondolok a közoktatásról (merev, poroszos), a felvételiről (nem az igazi készségeket méri), a szabálytalan tehetségekről, akik nem kiemelkedőek egyik tárgyban sem, mégis érezni, hogy sokra hivatottak. Ezt a sulit M ajánlotta, az egyik csapattársa jár ide, és oly végtelenül megnyugtató volt, hogy rögtön az első iskola, amit megnéztünk, ilyen rokonszenvesnek tűnt. 

Úgyhogy otthon szét is küldtem még M három haverjának egy-egy meghívót, hogy várjuk őket felkészülési partira, és egy kolléganőm segítségével kinyomtattam egy tonna tesztet. 
Mondjuk kicsit zavarbaejtő volt, hogy némelyik feladatsornál rögtön meg is akadtunk, ott tanakodtunk a tesztlap fölött, a két kiugrott magyartanár. 

6 megjegyzés:

  1. Először a teszteket gyűlölöd meg, aztán a felvételit, majd az iskolát, aztán magadat - végül a gyereket is. Ez tényleg a vég. Aztán persze majd kisimul minden, csak az a sok ránc nem, ami az arcodra kövült a feladatmegoldás során. Sok sikert!

    VálaszTörlés
  2. Én nem oldok meg egy tesztet sem, semmilyet. A gyerek old meg a sulis előkészítőn, a matektanárnál meg a középiskolai előkészítőn ha felveszik oda.... Gáz vagyok? Ja és erősen hajlok arra, hogy a nem menő sulit fogjuk másodikra megjelölni, ahová tutira felveszik ( az első a menő táncfelvételizős lesz, ahová semmi protkónk nincs már megint ) és lesz négy lazább, de boldog éve. A nővérénél úgy tűnik, hogy beválik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. M nem fog előkészítőre járni, a magyart megoldjuk házilag, a tanulócsoportból az egyik kissrác szülei reál beállítottságúak, a matekot valszeg bevállalják ők. Olyan nagyon menő suliba sztem nem fog jelentkezni M sem, úgy tűnik, neki nem a közoktatáson keresztül vezet a fő csapása.

      Törlés
    2. Hát, mi V-vel azért végigcsináltattuk a teszteket időre és aztán át is néztük - én sajnáltam a pénzt előkészítőre ha már mindenhez IS értünk itthon :D

      Törlés
    3. Én is sajnalom a pénzt, de sajnos a matekhoz nem értek (annyira). Leginkább időhiány miatt nem meg az elokeszitosdi, így is folyton este 7 körül esik haza szegény :(

      Törlés
    4. Az a sulis nulladikórás előkészítők ingyenesek, a menőbb sulié ha felveszik egyátalán akkor alapítványi pénzes ahová valamennyit illik adni, a matek tanár heti egy alkalom 1500/óra mert ketten mennek a barátnőjével. Szóval ezek jók, de sajnos ismerve a gyerekem nem hiszem hogy ezen múlik, mert nyomás alatt nem teljesít jól.

      Törlés