2014. május 26., hétfő

Az óvodáról

Az egyik óvónő a kreatív* készségek - szigorúan a manuális tevékenységre korlátozva - fejlesztését preferálja.

A másik a harmonikus mozgásfejlődést tartja mindennél előbbre valónak.

Sajnos a gógyi, az ebben az intézményben senkit nem érdekel.


*Vajon miért szűkült le a kreatív szó jelentése a kézműveskedésre? Színházat csinálni miért nem kreatív, verset faragni, történetet kitalálni, mondókat továbbkölteni, játékot kiagyalni - ezek miért nem számítanak kreatív, azaz alkotó tevékenységek? 

4 megjegyzés:

  1. Mert egy ilyen kreatívkodáshoz már törni kellene a kobakot, esetleg kicsit rákészülni... Az meg nem derogál.
    Számomra a felismerés volt nagy döbbenet, mikor kiderült nem csak az óvodában dolgoznak érdektelenek, de még az iskolában is. Ehh

    VálaszTörlés
  2. Nekem az iskolával -eddig - jó tapasztalataim vannak. Amúgy nekem pl. a manuális kézműveskedés nehezemre esik, a végtermék szinte soha nem éri el a fejemben élő ideális kép színvonalát. Viszont sztorizni, verselni eszköz nélkül is lehet - és azt gyakrabban is szoktuk csinálni.

    VálaszTörlés
  3. Annak számítanak, csak nem ott. :( Gergiék épp saját mesekönyvet írnak, illusztrálnak, Négyszögletű kerek erdő előadásra készülnek, stb., Barniék a trójai faló történetének a paródiáját filmesítették meg. Kitartás, lassan Borcsi is iskolás lesz! Addig úgy tűnik, neked kell a verbális kreativitását fejleszteni, amiben meg tök jó vagy. Én meg veled fenyőjelmezt készítek Nagy Zoárdnak, ami így nyáron elég skizo, de még mindig jobb, mint a hóember jelmez. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fenyőjelmezzel nagyobb bajban lennék :) A verbális fejlesztéssel csak azért bosszankodom, mert nekem az annyira kézenfekvő lenne, és nem, és nem, és az úristennek nem csinálják, a sok gyerek meg nyökög-makog :(

      Törlés