2012. április 4., szerda

A nap két nyelvtani meglepetése

1.
Meséli J. néni az óvodában, hogy tegnap csak a tornafoglalkozáson csak úgy, benti cipőben végigfutottak a gyerekek a frissen elkészült biciklipályán, de előtte ő, J. néni megkérte őket, vigyázzanak, nehogy lelépjenek az útról. Mire Marci kihúzta magát, és felhívta J. néni figyelmét arra, hogy a lelép igének van ám más jelentése is, méghozzá az, hogy elmegy.
(Ovi után megkérdeztem Marcit, tud-e még ilyen szót, és azonnal mondott is: elhúz.)

2.
Feloldottam a vízben a joghurtot! - lelkendezett az etetőszékből Borbála, amikor tíz percre magára hagytam. Mivel tényleg volt előtte víz és egy kis joghurt, a biztonság kedvéért belenéztem a poharába. Nos, feltételezéseimmel ellentétben Bori hibátlanul használta a felold igét, amint azt a vizespohárban lévő opálosfehér víz tanúsította.

2 megjegyzés:

  1. A te gyerekeidtől ez az elvárt minimum, nem? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát arra gondoltam, ideje felkötnöm a gatyát, mert levernek agyban, mint vak a poharat :D

      Törlés