2016. december 11., vasárnap

Én azért reménykedem

Ma megint kimentünk a gyerekekkel korizni az itteni adventi vásár közepére rittyentett jégpályára, és megint csak ideges és nyűgös lettem a végére. Az egész adventi vásár egy óriási lacipecsenyés-lehúzós vurstlivá fajult. Van mindenféle ennivaló, lángos meg zsíros kenyér meg hurka-kolbász, langalló, meg forralt bor meg egy retro körhinta (egy menet 400 Ft). A jég picike, az evő-ivó tömeg óriási, bömbölnek a karácsonyi dalok, bömbölnek a gyerekek, vérmérséklettől függően ordít egyik-másik szülő is. És nem is tudok görbe szemmel nézni rájuk - illetve igen, a végén már mindenkire görbe szemmel tudok nézni csak.

Az öltözőben még csak-csak elférünk, aztán a jégen már egyáltalán nem. az óvodások csetlenek-botlanak, kirúgják egymás vagy bármely arra merészkedő lábát, a szülők elszánt arccal húzzák-vonják őket a jégen - attól fog megtanulni a gyerek csúszkálni, hogy apuka fogja két vállánál fogja, és az egyensúlyozásra totál képtelen gyereket, mint egy darab fát, tolja maga előtt? Aztán vannak a kisiskolások, akik már tudnak menni és kanyarodni is, csak épp megállni és a másikra tekintettel lenni nem, és simán bevágódnak a két bizonytalankodó közé, aztán vannak a vagánykodó kis- és nagykamaszok, akik a hormonoktól hajtva mutatják be ugyanezt. Én nem szívesen esek rá senkire sem, se az én gyerekemre, se máséra, de ha nekilöknek, vagy kirúgják alólam a lábam, nem nagyon van más választásom. És már kinőttem a fogócskázásból, amire M. akar rávenni feszt, viszont néha elfásulok a meddő küzdelembe, hogy B-t elcsalogassam a palánk mellől, és totál megértem a rettegését, hogy letarolja a tömeg. Úgyhogy a kezdeti illúzióból - kellemes csúszkálás egy derűs napon - így lesz frusztrált idegeskedés.

Aztán összeakadtam egy irigylésre méltóan jó kedélyű anyukával, akinek a két lánya tényleg jól korcsolyázik már, és felidéztük, hogy régen nem volt ilyen eszetlen drága a műjégpályára a belépő, sőt, akkor még hideg volt telente, és fellocsolták az iskolaudvart meg a játszótereken a focipályákat, és lehetett menni korcsolyázni, sőt akkor befagytak a kisebb tavak meg a holtágak, aminél jobbat én elképzelni nem tudok, és a totális szabadság megtestesítője (nekem), amint nekiindulhatok a nagy jégnek, borzasztóan bízom benne, hogy decemberben lesz olyan hideg, hogy befagy ez-az - erre a(z egyébként nem, de most határozottan) hülye hvg nem azt írja, hogy legalább (!) karácsonykor nem lesznek mínuszok? Mintha a télben nem a hideg, a jég meg a hó lenne a jó.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése