Az egyik óvónő a kreatív* készségek - szigorúan a manuális tevékenységre korlátozva - fejlesztését preferálja.
A másik a harmonikus mozgásfejlődést tartja mindennél előbbre valónak.
Sajnos a gógyi, az ebben az intézményben senkit nem érdekel.
*Vajon miért szűkült le a kreatív szó jelentése a kézműveskedésre? Színházat csinálni miért nem kreatív, verset faragni, történetet kitalálni, mondókat továbbkölteni, játékot kiagyalni - ezek miért nem számítanak kreatív, azaz alkotó tevékenységek?
Mert egy ilyen kreatívkodáshoz már törni kellene a kobakot, esetleg kicsit rákészülni... Az meg nem derogál.
VálaszTörlésSzámomra a felismerés volt nagy döbbenet, mikor kiderült nem csak az óvodában dolgoznak érdektelenek, de még az iskolában is. Ehh
Nekem az iskolával -eddig - jó tapasztalataim vannak. Amúgy nekem pl. a manuális kézműveskedés nehezemre esik, a végtermék szinte soha nem éri el a fejemben élő ideális kép színvonalát. Viszont sztorizni, verselni eszköz nélkül is lehet - és azt gyakrabban is szoktuk csinálni.
VálaszTörlésAnnak számítanak, csak nem ott. :( Gergiék épp saját mesekönyvet írnak, illusztrálnak, Négyszögletű kerek erdő előadásra készülnek, stb., Barniék a trójai faló történetének a paródiáját filmesítették meg. Kitartás, lassan Borcsi is iskolás lesz! Addig úgy tűnik, neked kell a verbális kreativitását fejleszteni, amiben meg tök jó vagy. Én meg veled fenyőjelmezt készítek Nagy Zoárdnak, ami így nyáron elég skizo, de még mindig jobb, mint a hóember jelmez. :)
VálaszTörlésA fenyőjelmezzel nagyobb bajban lennék :) A verbális fejlesztéssel csak azért bosszankodom, mert nekem az annyira kézenfekvő lenne, és nem, és nem, és az úristennek nem csinálják, a sok gyerek meg nyökög-makog :(
Törlés