2020. április 13., hétfő

De contemptu mundi

Az én nagyszüleim, legalábbis azok, akiket ismertem, egyszerű emberek voltak. Nagyon sokat voltam velük gyerekként, és észrevétlenül, apránként rengeteget tanultam tőlük.
Megtanultam például a nagyon egyszerű, legalapvetőbb kerti munkák egy részét. Megtanultam magról vetni, megtanultam palántázni. Észrevétlenül megtanultam, melyik a bab, a borsó, a paprika, a paradicsom, a sárgarépa, a petrezselyem, az eper. És hogy az ember ha magának termel, mindig tudja, mit eszik. Megtanultam, hogyan lehet értékelni az egyszerű dolgokat, a túrós palacsintát, a barackfa susogó leveleit, a csillagos eget az fejünk felett.

A nagyszüleim is meséltek ezt-azt a háborúról, és persze sokat is olvastam róla, már csak azért is, hogy valami képet alkothassak, mi történt a másik nagyszüleimmel. És bár sokan használják a háborús retorikát a karanténhelyzetre, a korábban szerzett benyomásaim szerint nem az a háború, amikor tele vannak az üzletek áruval, mindig van mit enni, és lehet járni anélkül az utcán, hogy az embereket agyonlőnék, vagy elvinnék kényszermunkára, vagy a frontra.

És most valahogy úgy érzem, hogy visszatérek, visszatérünk, visszatér a világ a nagyszüleim idejébe. Igen, a világ megváltozik, nem lesz sok minden, ami eddig volt, és eljön megint az egyszerűség ideje, a kiskerttel meg a palántázással. De nincs háború, nincs harc, nincs front, és nem akarom lebecsülni a koronavírust, de sokkal-sokkal rosszabb haverjai is vannak és csináltak már randa dolgokat. Zikaláz? Ebola? Chikugonya? Chagas-kór?

Szóval igen. Járhattunk volna rosszabbul is. Vivitur parvo bene - csak a vivitur, az legyen meg.

1 megjegyzés:

  1. Helló, el szeretném osztani a csodálatos bizonyságomat, miután évek óta kapcsolatba lépett a férjével, feloszlott velem, mindent megtettem, hogy visszatérjem, de hiábavaló volt, annyira vissza akartam őt a szerelem miatt érte mindent könyörgött neki, ígéreteket tettem, de ő nem volt hajlandó. Elmagyaráztam a problémámat a barátomnak, és azt javasolta, hogy inkább vegye fel a kapcsolatot egy helyesíróval, aki segíthet nekem egy varázslat legyőzésében, hogy visszahozjam, de én vagyok az a típus, aki soha nem hitt a varázslatban, nem volt más választása, mint kipróbálni, én e-mailben elküldte a varázsló-hívónak, és azt mondta nekünk, hogy nincs probléma, hogy három nap előtt minden rendben lesz, hogy az exem három nap múlva visszatér hozzám, leadta a varázslatot, és meglepõ módon a második napon, körülbelül négy óra volt. Az ex volt, aki felhívott, annyira meglepett, válaszoltam a hívásra, és csak azt mondta, hogy annyira sajnálja mindazt, ami történt, hogy azt akarja, hogy visszatérjek hozzá, hogy annyira szeret engem. Annyira boldog voltam, és odamentem hozzá, így kezdtük újra boldogan együtt élni. Azóta megígértem, hogy bárki, akit ismerek, kapcsolatban áll problémával, segítenék az ilyen embert azáltal, hogy az egyetlen valódi és hatalmas varázsló-hívóra utalom, aki segített nekem a saját problémámmal. e-mail: babaidadawiseman01@gmail.com
     akkor e-mailt küldhet neki, ha segítségére van szüksége a kapcsolatokban vagy bármely más ügyben.

    Szerelem varázslatok
    Keressen jó pénzt, vagy nyerjen egy lottón.
    Siker az üzleti életben.
    Lelki problémák.
    Win bírósági ügyben.
    Keresse élettársát.
    Szerezz jól fizetett munkát.
    Szerezz irányítást a házassága felett.
    Szerezz szívességet és vonzza az embereket.
    Hozz vissza pénzt.
    Gyógyítson meg minden betegségtől. gyógyítható és gyógyíthatatlan.
    Oldja meg a terhességgel kapcsolatos problémákat, és áldjon meg csecsemőkkel stb.

    Vegye fel a kapcsolatot ezzel a nagyszerű emberrel, ha bármilyen problémája van tartós megoldással
    keresztül babaidadawiseman01@gmail.com
    WhatsApp: +2348136951551
    Viber: +2348136951551

    Köszönd meg később

    VálaszTörlés