2020. február 22., szombat

Dióhéj


Nem sorolom fel tételesen az utóbbi egy hónap eseményeit, de volt benne kiadós influenza (vagy tíz év óta először voltam lázas), amikor úgy éreztem, hogy az életemért küzdök, és a mindenféle heveny tünet és magas láz dacára is kénytelen voltam dolgozni, még ha itthonról is – ezt azért jegyzem meg, mert nagyon-nagyon rossz volt, és azóta sem tudok napirendre térni a dolog fölött, hogy nem engedhetek meg magamnak (még ha adott időszakról van is szó) egy egyszerű betegséget sem.
Aztán volt benne könnyű lebegés a felvételi után, hogy igen, megvan, és istennek hála nem azon kell görcsölni, hova nem mehet, és hova van esélye bekerülni M-nak, hanem elég csak a már kinézett helyek sorrendjén merengeni (persze a szóbeli még hátravan).

Volt benne remek korcsolyázás a Műjégen egyszer B-val és barátnőivel, egyszer Terivel, és ahogy néztük a napfényben fürdő Vajdahunyad várat, az a szó jutott eszembe, hogy micsoda priviliged helyzetben vagyunk, hogy nézhetjük a napfényben fürdő Vajdahunyad várát;
És aztán a következő napokban a kis bennem élő imposztor átvette felettem a hatalmat, és ide-oda randalírozott, és folyton azt ordította tombolva, hogy nem is tudsz angolul, nem is tudsz angolul. Ami persze ebben a formában nem igaz, mert naponta dolgozom/levelezem angolul, de hát igen, mi mindenre jó egy harminc éve elhangzott randa megjegyzés egy egykor Londonban élt kortárs ismerősöm szájából a nyilván az övével nem összemérhető angoltudásomról (Tizenhat évesek voltunk.) És hát ebben a helyzetben kevéssé előnyös az sem, hogy egy kétnyelvű személlyel élek együtt, sose lesz olyan a nyelvi kompetenciám, nyilván. Aztán szépen elkezdtem visszazavarni a rács mögé a kis imposztort, például, hogy elkezdtem nézegetni a nyelvvizsgám 90+%-os eredményét, és elhittem, hogy azóta sem butultam meg.
Aztán jött egy pár napos szusszanásnyi Spanyolország megint, az utóbbi vagy három évben vagy harmadszor utaztunk oda, különböző részekre, és már a múltkor éreztem Asturiasban, hogy megvan, hol szeretnék éldegélni, és most még inkább úgy éreztem, hogy megvan, csak legyen nekem közelben valahol a tenger, meg madárcsicsergés meg hegyek, és talán a betegség miatt nem hiányzott most a hideg sem ezen a télen, annál jobb volt a huszonpár fokban sütkérezni a napon, és lehet, hogy még inkább priviligednek érezném magam, mint a Városligetben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése