2019. január 9., szerda

Mi a luxus, és mi nem

A francia kultúra valahogy kimaradt az életemből, és kicsit gyanakodva szemlélem mióta kivágtak a világirodalom-vizsgáról, mert nem olvastam el a Thibault-családot. Az valahogy mindig sokat segít, ha valamennyire, mégoly minimális szinten is, de foglalkoztam a nyelvvel, és a franciához soha nem volt kedvem. És most olvastam egy francia regényt, hát nem is a cselekmény fogott meg benne, mert az elég soványka, hanem attól képedtem el, ahogy a szerző a francia mindennapokat ábrázolja. Ennek fényében immár az is egyértelmű lett, miért Franciaországban tört ki a forradalom mindig, és mit is jelent a burzsuj szó; komolyan, el nem tudom képzelni, hogy valakit lenéznek azért, mert száraztésztát vesz, és nem borjút, meg bárányt, meg mindenféle tengeri puhatestűt eszik feszt. De valahogy nem tudtam komolyan venni a történetet, ahol ilyen nevei vannak a szereplőknek,mint Solange meg Olympe, és egy testvérpárt képesek galambnak nevezni (különböző nyelveken). Gad Elmaleh egy kicsit enyhített a dolgon, de azt hiszem, egyszerűen nem vagyunk egymásnak valók, a francia meg én.
És az említett könyvön kívül még egyet olvastam az utóbbi időben, ami azért nagy szám, mert az olvasmányaimról szinte sosem én döntök, de ezeket a könyveket magánemberként, saját örömömre olvastam, és nagyon gondolatébresztőnek bizonyult mindkettő. Ez egy német szerző műve (vagy magyar vagy angol nyelvű könyveket olvasok amúgy). És arra a felismerésre utottam, hogy nekem ez a luxus: a két lakás között, fülig a rumli felszámolásában saját élvezetre olvasni, és pakolás közben mrengeni az olvasottakon. 

3 megjegyzés:

  1. Olvasni muszáj :-) én mindig minimum 6 könnyvvel jövök ki a könyvtárból...Ezen felül azért is írok mert láttam Tamkonál a hozzászólásaidat. Te is Háztartásom hulladék nélkül tag vagy? <3 :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, én nagyon szeretek olvasni, és lelkes könyvtártag is vagyok! Nem vagyok tagja a Háztartásom hulladék nélkül, de utánanézek a kezdeményezésnek, mert nagyon szeretném minimalizálni a hulladékot. Most, hogy a költözködés miatt szelektáltunk, különösen mellbevágó volt, mennyi minden gyűlt fel a 15 év alatt, ami már nem kell, hát eldobjuk - csakhogy évszázadok alatt bomlik csak le. köszönöm a tippet :)

      Törlés
    2. Én a facebook csoportra gondoltam, de azon túl is rengeteg kezdeményezés van..csomagolácsmentes boltok, zöldbolt, hullasdékvadász stb. :-) (Lili)

      Törlés