2018. december 19., szerda

programváltás

Én tudtam, hogy nem B. karácsonyi ünnepélye lesz a fő program.
Nem vagyok oda a karácsonyi ünnepségekért (oké, értem, hogy karácsony, meg kisjézus és szeretet meg hitélet meg minden, de a műsor alatt mindig emlékeztetnem kell magam, hogy önkormányzati, szekuláris tanintézményben vagyok épp), szóval arra számítottam, hogy a nap legemlékeztesebb eseménye a Duna Aréna meglátogatása lesz.
Mert arra azért nem gondoltam, hogy kigyullad az alsó szomszéd konyhája.


Éppen _időben_ készülődtem elindulni az ünnepségre, és ehhez a megfelelő előkészületeket tettem meg, amikor robaj hallatszott lentről, csattanás, kivágódott az ajtó, és hallottam, amint a másodikról az alattunk lakó néni segítségért kiáltozik. Lerohantam hozzá, de dőlt a füst az ajtóból, és robajlott bent a tűz. A néni valamit mondott, hogy ég az olaj, de én nem a tűzhelyen felejtett serpenyőben égő olajat láttam, hanem egy bibliai méretű lángoszlopot, ami a tűzhelyből csapott fel. Lángolt a szagelszívó is.
Annyi beugrott, hogy az égő olajat nem szabad vízzel eloltani, és valamiért úgy véltem, ez a szagelszívóra is vonatkozik, úgyhogy gyorsan a kezembe akadó két törülközőt beáztattam vízbe és rádobtam a megközelíthetetlen szagelszívóra.
Közben megjelent az egyik ifjú lakótárs, akinek odakiáltottam, hogy hívja a tűzoltókat, és kerestem további törölközőket (nem találtam). A ribillióra meg a rettenetes füstre hálistennek megjelent a szomszéd is, egy szál alsónadrágban, ám arcán vastag borotvahabréteggel, és mint villamosmérnöknek eszébe jutott levágni a villanyórát, majd vizet kért, sokat, a lánya közben pedig kihívta a tűzoltókat. Rohantunk az emeletek között a vízzel vödrökben, fazékban (és nem estem el, pedig még megkoronázta volna a helyzetet, ha fel is nyalom a lépcsőházat).
Mire a tűzoltók kijöttek, a tüzet sikerült eloltani, és mivel pont a közvetlenül alattunk lévő lakásról van szó, a tűzoltók végigcsörtettek a lakáson, vmi műszerrel megnézték, forrósodik-e valami a falban (nem), aztán megjelentek a rendőrök, elkezdtek mindeféle adatot felvenni, de én közben megkaptam az engedélyt, és elindultam az ünnepségre.
Amikor hazaértünk, még köhögtem, feketét fújtam, és még mindig rajtam volt a szívdobogás. Becsöngettem a nénihez, hogy van (úgy tűnt, valamennyire megégett a keze), de nem nyitott ajtót senki. Becsöngettem a szomszédokhoz is, mit tudnak róla, mondták, hogy a lányánál van, megállapítottuk, mekkora mázli, hogy ennyien voltunk itthon, és ittunk az ijedségre meg a szerencsénkre egy felest.
Huh,
Ne telefonáljatok/olvassatok, ha odatettétek az olajat melegedni.

4 megjegyzés:

  1. Te jo ég! Micsoda szerencse, hogy ennyivel megúsztátok. És az utolsó mondatod, igen, igen!

    (Mi vettunk poroltót és azt a tűgátló leplet (hogy hívják???) de nem tudom, hogy lenne e lélekjelenlétem használni.)

    VálaszTörlés
  2. Igazából a kulcs a villanyóra lekapcsolasa volt, az azért beugrik mindenkinek, hogy a tüzet oltani kell, de nem az igazi egy jó kis elektromos tüzet is rittyenteni mellé. És rossz volt meg, hogy rohangálni kellett az emeletek között, az egyre büdösebb, sűrű füstben.

    VálaszTörlés