2018. szeptember 26., szerda

felmerülő kérdéseim

Most, hogy nagyon durva binge-readingben lenyomtam a Harry Potter-széria utolsó köteteit, a következő kérdéseim merültek fel:

Vajon milyen cipőt hordanak a Roxfortban a varázslónövendékek a talárhoz? (szent meggyőződésem, hogy a 'talár' megoldást a fordító is mélységesen megbánta.)

Miért nem tanultak nyelveket? (A varázsigék jelentős része latinul vagy majdnem latinul van.)

Mi volt a baja Hoffmann Rózsának a regénnyel, hogy mint a János vitéz ellentétét állította be?

És végül, de nem utolsósorban: Mit keresett tegnap reggel, a kukák között hirtelen megjelenő, 180+ centis, vattacukorszerűen, terebélyes, kócós fehér üstökű, ugyanakkor bokáig érő meggybíbor köntöst viselő illető a SM utcában, aki kacéran ugráltatta vastag éjfekete szemöldökét, amikor nem tudtam nem megbámulni? Már csak a süveg hiányzott a fejéről.

4 megjegyzés:

  1. 1. Ez bennem is felmerült. Ezen a képen (= a filmben) elegánsabb utcait, de a jobb első fiún inkább edzőcipő van.
    2. Passz. A külföldiek mind beszéltek angolul, talán azért.
    3. Hoffman Rózsa = Dolores Umbridge.
    4. Passz. Megfigyelés alatt vagy:)
    +1: Mit adott Harry a többieknek karácsonyra? Az mindig kiderül, ő mit kap, de fordítva sosem. Számomra ez a legégetőbb kérdés:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2: egy amerikai regénytrilógia miatt lettem az idegennyelv-nemoktatásra figyelmes; az hasonló témájú, csak egy amerikai egyetemen/főiskolán játszódik, szintén varázslókat képeznek stb. No, és ott mindenki mindenféle okkult nyelveken tanul (mondjuk az okcitán nyelvemlékek fellelhetőségével kapcsolatban vannak azért kételyeim).
      4. A megfigyelésre gondoltam én is, még jó, hogy be nem fordultam a kukák közé :)
      +1: valamit biztos ajándékoz ő is, mert a kviddicsvilágkupánál szóba kerül a karácsonyi ajándék (Ronnak vesz H. egy varázstávcsövet és egy süveget is, R. nem akarja elfodgadni mindkettőt, mire H. azt mondja, ez a karácsonyi ajándéka is. Aztán a lerpikónok aranyával R. ki akarja fizetni H-t, hogy így kap ajándékot karácsonyra is, de az arany hamisnak bizonyul.)

      Törlés
    2. jajj nem hiszem el, én is ezt akartam írni a +1-hez, csak bv megelőzött :D

      Hermione amúgy mindig egy rúnaszótárral mászkált, nem tudom, az idegennyelv-tanulásnak számít-e, vagy inkább olyan, mint a rovásírás...

      Törlés
    3. az sztem olyan, mint a rovásírás, mert a Bogar bard meséit is rúnaírásos kiadásban hagyta rá Dumbledore.

      Törlés