2018. április 25., szerda

és mi a tanulság?

Jó lenne megfogadnom, hogy nem csinálok ilyet. Nem vállalok be teljesíthetetlen időtartamban nagy feladatokat. Észszerűbben elosztom. Nem kell hazahoznom a munkahelyemről a gépem, hogy az ébren töltött 18 órámból 16-ban dolgozzam. Fogadhatunk, fog-e sikerülni.
A múltkorjában cáfolatot nyert az önképem azon része, miszerint nem vagyok egy lélekbúvár alkat, és mivel a cáfolat olyan személytől érkezett, akinek adok a véleményére, és akit hitelesnek tartok, barátkozni kezdtem a gondolattal, hogy ezek szerint lélekbúvár alkat vagyok, annál mindenesetre inkább, mint hiszem. Azt sajnos nem tudom, hogy a lélekbúvár alkatok a saját lelkükbe is képesek-e alámerülni, mindenesetre az elmúlt iszonyú mondjuk hat hétben meg kellett állapítanom, hogy:
a) az agyatlanságig képes vagyok túltolni a biciklit (nem alszom, nem járok tornázni/úszni, nem nézek filmet, nem olvasok könyvet. na jó, a hastornát azért nem hanyagolom, szerintem a napi plankelések miatt bírtam végigcsinálni ezt a trappot anélkül, hogy egyszer is megfájdult volna a hátam.)
b) valamiért hiányzik a szótáramból az, hogy pihenés. Konkrétan nem tudom, mit kellene nekem az alatt érteni. Kialszom magam? Egész nap döglök heverészem? Ágyban reggelizem? Mit?
d) görcsöl a lábam és hullik a hajam, remélem, nem a fentiektől, bár biztosra nem merném állítani.

Szóval érzem, hogy gáz, ja. De bennem meg azt kurjongatja egy kis manó, hogy addig kell tolni azt a biciklit, amíg van bennünk kraft. És pontosan tudom, hogy igaza van.


7 megjegyzés:

  1. Bárcsak lenne bennem is egy ilyen hajszolóerő! Én bezzeg bármeddig tudok semmit tenni

    VálaszTörlés
  2. Szerintem vannak, akik nagyon aktivak es a pihenes alatt is aktiv idotoltest ertenek. Nekem tokeletesen megy a semmitteves, en attol erzem magam frissnek, ha alhatok tovabb, aztan hempereghetek tovabb, majd jo lassan nyugisan megiszom a kavemat, nem hajtom magam semerre. Ebed utan lefekszem olvasni majd el is szunditok egy kicsit. Ez nalam mar az alap egy pihenteto hetvegere :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ha nyaralni megyunk, akkor is vmi turazos-evezos-merulos programot szervezunk, a kikapcsolo hetvegenkent a kertben gazolok. ez egyebkent tenyleg kikapcsol, csak a szo eredeti ertelmeben nem neveznem pihentetonek.

      Törlés
  3. szerintem a magunkfajta agyaloknak es szellemi munkat vegzoknek csomo, nem tipikusan pihentetonek tartott dolog is piheneto lehet. pl. en minden evben, igy iden is rajottem, hogy a futas nagyon durvan kikapcsol es bar a testem meghal kozben, pihentet. ugyanigy rengeteg ilyen pakolaszos-rendezgetos dolog vagy sutes, szoval mindenfele tevekenykedes. vagy a seta! szoval szerintem ez - hatalmasat fogok mondani - tokre egyenfuggo, mitol erzed, hogy toltodsz.
    (mondjuk az agyban-reggeli soha nem elvetendo gondolat.)

    ps. egy lelekbuvar mindig lelekbuvar. ;)

    VálaszTörlés
  4. Magnézium, ha görcsöl a lábad.

    Amúgy http://impressmagazin.hu/a-legfontosab-hajnoveszto-vitaminok-hajhullas-ellen/

    Az orvosin is ilyesmiket tanultunk. Sejtem, hogy nem a legtudományosabb cikk, de a lényeg benne van.

    VálaszTörlés
  5. Nekem pl.az jön be, ha filmet ( sorozatot ) nézek és közben tornázok vagy vasalok :) Az ágybanfetrengős pihenéstől megfájdul a hátam, már olvasni sem tudok ágyban fekve ... A lébecolás is fáj, unatkozok és attól már gyerekkoromban is nagyon szenvedtem.
    Remélem a hajad és a lábgörcsöd rendbejön és azért a gépet tényleg nem kéne hazavinni!

    VálaszTörlés
  6. Mesélő, igen, egy-egy alkalom után nekem is faj a lebecolas (vasalni mondjuk utalok). A fizikai aktivitás nagyon tolt, főleg ha vízben, vízen vagyok, vagy ha a kerteszkedem, ha turazom - szóval a természet közelsége. A gépet meg kénytelen vagyok hazavinni (a maszek meloimhoz elég az otthoni laptop is), de a benti munkámnal olyan speciális programot használunk, olyan beállításokkal, amiket nem lehet helyettesíteni.

    VálaszTörlés