2016. október 19., szerda

I'm too old for this shit

A múltkor utánaszámoltam, mióta hordom a gyerekeket uszodába, és arra jutottam, hogy 7 éve. Tavaly egy év kimaradt, mert Marci - hosszú évek kemény munkájával - végre megtanult úszni, Bori meg annyira kikészült az iskolától, hogy csak elterült délutánonként a szőnyegen, és annyit bírt mondani, hogy olyan fáradt vagyok, anya.

Az úszás tehát ugrott.
Ideiglenesen..

De úszni tudni ugye muszáj, úgyhogy pallérozandó leányom úszótudását szeptembertől ismét úszóleckét vesz. Eddig csak a kapuig kísértem, ismeri a járást, de ma beültem a medence mellé a tornapadra mint a régi szép időkben, meg segítettem neki vetkőzni és öltözni.

És belépve az öltözőbe konstatáltam, hogy nem változott semmi. Ha életem egy-egy jelenetének biblikai párhuzamokat keresnék, hát az uszodai öltözőt a pokolhoz hasonlítanám. Döglesztő meleg van, pára, rettenetes tömeg, agresszív anyukák, zokogó/kurjongató/fejhangon visítozó gyerekek. Némelyikük el is vágódik a vizes kövön, mert véletlenül sem érdesített felületű kővel burkolták a padlót,
Mivel ez az utolsó csoport, a vetkőzésnél rosszabb a helyzet (mert akkor az előző turnus gyerekei is ott tuszkolódnak), az öltözésnél valamivel jobb, de akkorra meg már mindenki fáradt.
Volt két testvérpár például, akik tök pucéran ordítoztak az öltöző közepén, aztán ide-oda kezdtek szaladgálni. És tudom, hogy csak az használhatja a medencét, aki szobatiszta, de olyan jó lenne, ha az öltözőt meg csak az használhatná, akit nem szórakoztat saját maga (vagy más) fejhangú visítozása.

6 megjegyzés:

  1. Köszönöm! Akkor ma azért adok hálát az égnek, hogy már nem kell senkit úszni hordanom!

    VálaszTörlés
  2. Én meg az iskolának köszönöm, hogy hordta/hordja őket helyettem! Rémes hely és örök parám a vizes kövön elvágódó gyerekek, akik mindig rohangálnak és el is esnek rendszerint.

    VálaszTörlés
  3. Ma is elvagodott ég kislány, az anyja, aki a nagyobb testvért oltoztette, meg ra is förmedt, hogy nem sajnállak, megérdemelt, hányszor szóltam. En azért sajnáltam (bár együtt bírtam érezni a sík ideg anyukánál is).

    VálaszTörlés
  4. hú, nálunk a kötelező iskolai úszástól a jó isten mentsen meg mindenkit, még az úszni amúgy jól tudó és szerető V. is utálta, Á., aki amúgy is minden vizet - hát, elmondani nem tudom, mennyire (és joggal)

    VálaszTörlés
  5. hú, nálunk a kötelező iskolai úszástól a jó isten mentsen meg mindenkit, még az úszni amúgy jól tudó és szerető V. is utálta, Á., aki amúgy is minden vizet - hát, elmondani nem tudom, mennyire (és joggal)

    VálaszTörlés
  6. Marci, aki amúgy utál úszni, de mellen, gyorson elfogadhatóan tempózott, az iskolai úszásoktatás után úgy úszott gyorson, hogy közben nem emelte ki a karját a vízből! (A hátúszást amúgy nem említem, mert képtelen a füle mellé emelni a karját, úgyhogy nem tud normálisan kartempózni sem.)

    VálaszTörlés