2014. szeptember 14., vasárnap

Régi történetek I.

- Mióta is dolgozol itt?
- 2012. október 29.
- Hú, az majdnem két éve.
- Igen, de biztos láttad, hogy a munkaszerzôdésem határozott idôre szól, és nemsokára lejár.
- Akartam is kérdezni, miért alakult ez így.
- Hát az úgy volt, hogy amikor lejárt a féléves próbaidôm, éppen elment Zs., a fôosztályvezetô, és a t. vezetô asszony azt mondta, hogy ô nem tudja megítélni a teljesítményünket, meg neki védeni kell a köztisztviselôi munkahelyeket, úgyhogy meghosszabbítja a próbaidôt december 31-ig, de mivel erre formailag nincs mód, ezért határozott idejû szezôdét kapunk, de tekintsük ezt továbbra is próbaidônek.
- Mikor történt ez?
- Tavaly áprilisban.
- Csak te jártál így?
- Nem, még egy kolléganô, M., de ô elment, mert nem akarta már megcsinálni a közigazgatási alapvizsgát.
- De te megcsináltad?
- Èn meg. És amikor tavaly decemberben lejárt ez a màsodik próbaidô, akkor t. vezetô asszony megint meghosszabbította augusztus 31-ig, mert ugye K, az elôtted lévô fôosztályvezetô addigra már elment.
- Èrtem.
- És azt szeretném kérdezni, hogy mire számíthatok.
- Hát én ugye csak két hete vagyok itt, és még nem tudom megítélni...
- Ha nem akarsz velem együtt dolgozni, nem gond, de azt most kell tudnom, mert július végén járunk,   és annyi szabadságom gyûlt össze, hogy akkor már nem jönnék be.
- Aha. Az nem lenne jó. Azt tudod, hogy mi történt I-vel és M-mel... Szabad kezet kaptam,  az én egyszemélyi döntésem volt, hogy elküldöm ôket, egyszerûen azért, mert ôket volt könnyû mozdítani, és úgy gondolom, új emberek kellenek.
- Ezért kérdeztem az elôbb, mire számíthatok. Mert ugye jelenleg én is könnyen mozdítható vagyok.
- De errôl nem tudok most mit mondani. Úgyhogy azt javaslom, töltsük együtt az ôszt, meghosszabbítom a szerzôdésed december 31-ig, és akkor meglátjuk. Bizonyítsd be teljes erôdbôl, miért nem érdemes téged elküldeni!
- Már ne haragudj, de szerintem az, hogy több mint másfél éve itt vagyok, és a munkámra sosem volt panasz, elég indok.
- Hát akkor hajrá! Szedd össze magad, mutasd be teljes erôbedobással, miért érdemes veled dolgozni!  Hogy miért ne küldjelek el! Most mi a probléma? Értsd meg az én szempontjaimat is!

(folyt. köv.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése