2013. január 20., vasárnap

A tévéműsorról

Nem, egyébként nem élünk a tévé előtt, de a Nils Holgerssonnal kezdődő meseblokkot szoktuk nézni a gyerekekkel az m2-n. Ez a sorozat gyerekkoromban kimaradt, mert beláthatatlanul hosszúnak tűnt, és az is, most láttam, hogy 52 részes. 
Szóval itt van az m2, amit már évek terveztek óta ifjúsági csatornaként átszervezni, aztán ugye nem indult, meg nem indult, meg egyáltalán nem is esett szó róla, szóval egészen meglepett, hogy tavaly év végén mégis. És hiába van kacsalábon forgó székház meg legendás költségvetés meg akármi, az újonnan indított csatornán  a Mézga család ment, és azóta láttam a Pom-Pomot, meg ugye Nils Holgerssont, meg mostanában a kockásfülű nyulat. Új készítésű műsorból láttam a gyerekhíradót - amely Böjte atya árvaházáról, valamint a Videoton (!) focisikereiről -tudósított. Van aztán még egy új készítésű műsor, a Mesebolt. Itt bejön egy színész (láttam Udvaros Dorottyát, Almási Évát, Balázsovits Editet, Szilágyi Tibort, Balázs Pétert is talán) egy stúdióba, egy mindig változó gyerekkel - feltehetőleg a gyerek is a színész unokája, illetve B.E. esetében fia), és felolvas neki. Ennyi. Slussz. 
Tegnap meg kérdezte Marci, hogy milyen nem magyar mesefilmek vannak. És ahogy beszélgettünk, csak magyar címek jöttek a számra, mint Mikrobi, Frakk, Vízipók, Vuk, Az erdő kapitánya, Pom-Pom, Süsü, Mirr-Murr, A legkisebb ugrifüles, Magyar népmesék, Sebaj Tóbiás, Zénó, Egy kiscsacsi kalandjai, A kockásfülű nyúl - úgy elkedvetlenedtem. Meséltem, hogy amikor gyerek voltam, egyre-másra jöttek a magyar mesefilmek. És hallottam a hangján, hogy elhiszi, de valahogy úgy, mintha a Holdra-szállásról beszéltem volna neki.

3 megjegyzés:

  1. Findust nem szeretitek? Mi nagyon! :)

    VálaszTörlés
  2. És a Rumcájsz, a Kisvakond, a Lolka-Bolka, a Moha és Páfrány, Foxi-Maxi, a MAci-Laci a Bubuval, a Tom and Jerry, a Mindent tudni akarok,a Kalánka néni, a Hupikék Törpikék, a Gumibogyós mese, most nem jut eszembe Gumimacik voltak talán, aztán a CSipet csapat? Így egyszuszra csak ennyi jutott eszembe.

    VálaszTörlés
  3. Findusszal most ismerkedünk, de Bori fél a borztól egyelőre.

    A kisvakondot mondtam, meg a Bob és Bobeket, ezt a kettőt ismerték, a Lolka-Bolkára a fejüket rázták, a Moha és Páfrányra, a Cirbolya és Borbolyára, a Rumcájszra, a Füles mackóra is. A többi nem jutott eszembe, de a Mindent tudni akarok-at már a harmincéves kolléganőm sem ismerte sajnos.

    VálaszTörlés