2015. március 10., kedd

Polgári értékek

Tekintsük az alábbi, összefüggés nélküli eseményeket.

Az észt követség bezárása.
A diplomatáknál a "kereskedelmi dörzsöltség" kívánalmának megjelenése.
Nagykövetségek és kereskedőházak nyitása olyan, az átláthatóság és a demokrácia fellegvárainak számító országokban, mint Angola és Ecuador.
Felháborodás a 9. kerületben - nem a játszóterek állapotán, hanem mert az erről szóló cikk nevén nevezte, mi volt a csúszdára kenve.
A miniszterelnök nótázása a teleregényből ismert színművésszel a fehérvári huszárokról.
Ugyanő elhatárolodása egykori kebelbarátja trágár szóhasználatától.

Az események felidézése után képezzünk mondatot az alábbi szavak felhasználásával (igét szabadon választhatunk).

kecske    
tíz fillér          
főtér

5 megjegyzés:

  1. Továbbá használjuk fele a "dobszó mellett" kifejezést is a mondat színesítésére.

    VálaszTörlés
  2. jaj, én olyan nehezen vallom be az ilyesmit - de már többedjére visszatérve sem értem :( elmegyek kivizsgáltatni magam :(((

    VálaszTörlés
  3. Hát legyen a mondatban a tárgy a kecske, a főtér meg a dobszó mellett és a tíz fillér különböző határozók, alanynak meg válasszunk egy mutató névmàst: ezek.
    A példamondatunk:
    Ezek tíz fillérért a főtéren dobszó mellett a kecskét is... Az állítmányt már kinek-kinek a fantáziájára bízom.

    VálaszTörlés
  4. így már értem (mondom - de azt még mindig nem, hogy hogy lehetett erre rájönni?) sajnálom, hogy ilyen buta vagyok.... de legalább annak örülhetek, hogy turkáltam egy zöld lakk ridikült magamnak :D

    VálaszTörlés