2014. április 7., hétfő

Rutin

Elhúzok a főbejárat előtt és köszönök a biztonsági őrnek, aki egész nap az ajtóban áll (nem vicc, tényleg egész nap, mert vigyázni kell a hivatali autókra, azt mondta, amelyek a főbejárat előtt parkolnak, meg mi van, ha jön valaki? - kérdezte, hát erre nem tudtam mit mondani, mi lenne, kiszáll, aztán bejön)
már sisakban meg napszemüvegben is megismer, int, hogy mindjárt, mindjárt
kinyitja a díszes faragott hátsó ajtót egy hatalmas kulccsal, akkora, mint az alkarom
megköszönöm
betolom a biciklit
köszönök a kertésznek, akinek az épületben egyedül van bátorsága sárga nadrágot és élénkkék pulóvert viselni
viszonzásképp elsuttog egy négysoros versét, nagyon szép versei vannak, és nincs hangja, csak suttogni tud
felosonok a hátsó lépcsőn
előveszem a szekrényből a fekete nadrágom, a fiókból a kopogós cipőm, a nejlonszatyorba csomagolt blúzom, és a mosdóban átöltözöm, hogy hivatalnokhoz méltó legyen a külsőm
aztán
délután
visszaakasztom a nadrágom, felveszem a farmert, a pólót, a piros cipőm, hogy annak látszódjam
aki valóban vagyok is.

5 megjegyzés:

  1. Háááát, napi 8-9 órában más vagy mint aki vagy? Vagy az is te vagy?... Nem kell túlfilozofálni, valami meló, amivel pénzt lehet keresni. Mind szoktunk így "darálni" a megélhetésért, gondolom én. (Igen, még én is annak érzem, amit csinálok, még ha időnként kedvem is lelem benne.)

    VálaszTörlés
  2. Nem, abban a 8-9 órában sem vagyok más, csak más az öltözetem (a melóról, darálásról szó sincs, nem a saját kedvemre fogalmazom a szövegeimet). Az egészet csak arra akartam kihegyezni, hogy az sem mindegy (valamiért), hogyan kell felöltözni ahhoz, hogy egész nap üljek az íróasztal mögött, és ezért naponta 20 percet öltözködöm. A portáson meg a közvetlen kollégáimon kívül a többi munkatársam meg sem ismer farmerben, biciklin, ami azért vicces.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy vicces, ha nem ismernek meg, de ez csak azt jelzi, kiválóan beilleszkedtél abba a fantasztikus csapatba.:) Nekem mázlim volt, nem nagyon kérték számon tőlem sehol az etikettszerű megjelenést. De régi barátommal előfordult, hogy kezdő közalkalmazottként öltönyben járt be párszor dolgozni, és udvariasan szóltak neki, ez ott teljesen felesleges, lehet lazább is. Álommeló az állami szférában.:)

      Törlés
  3. csak nem egy piros Martens? azóta is vágyom rá :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem Martens, abban nem tudnék tekerni. A piros Merrell,,a Martens színjátszós lila meg kék, mint a lepkeszárny, meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt. Az elődjét még a kilencvenes években vettem, azóta szolgált becsülettel :)

      Törlés