2012. november 21., szerda

Szezonzáró

Nehezen indultunk neki a vasárnapnak. Nem húzhattuk tovább, le kellett menni kifizetni az egész éves fűnyírást, összerakni a homokozót, elzárni a vizet. Lezárni a szezont. Már előre megállapodtunk, hogy igazából nincs kedve senkinek sem lemenni, de kell, nincs mese. Nem magunkat jól érezni megyünk, hanem dolgozni. 
Aztán amint befordultunk az utcába, jött szembe I., és nevetett, kérdezte, nem csuklottunk-e tegnap, mert emlegettek, hogy most kellene itt lennünk, a disznóvágáson. És menjünk át feltétlenül. Az átmenésből ott ebédelés lett, a frissen készült kolbásszal és hurkával, a három malac zsírjából még sült kinn az udvaron a tepertő. Aztán kipakoltam a spájzot, kilapátoltuk és bezsákoltuk a homokozóból a homokot, még idén utoljára végigsétáltam a virágoskerten, de nem volt szívem kihúzkodni a már fagy ütötte rézvirágot, a napraforgókórót, viszont megcsodáltam a körülményekkel dacoló büdöskebokrokat és minden valószínűség ellenére októberben virágot bontó magányos sarkantyúvirágot. Néztük a rózsaszínen lenyugvó napot, ami már teljesen más utat jár be, mint nyáron. Figyeltük, amint a gyerekek már nagykabátban rohangálnak az árokparton visítozva. És nehezünkre esett elindulni, de aztán mégiscsak összepakoltunk mindent, kiraktuk a házból a cingár kölyökből zömök macskává cseperedett Micót, akit már nemhogy cserkészni kell, ha meg akarjuk simogatni, hanem ő maga jelentkezik megérkezésünk után pár perccel, szemrehányóan nyávogva. Cs. elzárta a vizet, bepakolta a kocsit, elköszöntünk I-től, L-től és Zs-től, megköszöntük a nekünk csomagolt disznótorost, amit hat üveg saját baracklekvárral viszonoztam (mókuslét rulez!). 

Még mielőtt kiértünk volna a sztrádára, megnéztem, március 15., amikor legközelebb lejövünk, hosszú hétvége lesz. Már csak négy hónap. Ha addig nem esik le a nagy hó. Mert akkor megnézzük azt is, milyen a téli Balaton.


4 megjegyzés:

  1. Jó lehet ott nálatok Micóstul, rézvirágostul, tepertőstül, homokozóstul, árokpartostul, mindenestül :)

    VálaszTörlés
  2. Javaslom a téli Balaton megtekintését! Nekem szerelem volt elsőre.
    Egyszer januárban ebéd után sétálni indultam, mikor eleredt a hó. Mire a vasútállomásra (Pesten nem használunk ilyen szavakat...) értem, már 30 cm-es volt, pedig pár perc gyalog a távolság. Sosem felejtem el a platánsort a hófehér háttér előtt.
    És ha befagy a tó, lehet korizni és jégszobrot készíteni. Nálunk a helyi asszonyok hagymás zsírosdeszkát és forralt bort készítenek ilyenkor, kiteszik egy asztalra a parton a kikötőben és otthagyják - becsületkassza alapon működik:)! Elhiszed?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elhiszem, mert én is voltma már télen a Balatonnál, nagy hideg volt, óriási hó, a berekben szarvasokat láttunk, a Balaton is befagyott, siklott az ember a végtelenbe a vég nélküli jégen, gyönyörű volt. És ha idén megyünk, lesz lovas szánozás is, az meg maga a mese :)

      Törlés
  3. A lovas szánozásról mesélj, szuper izgalmasan hangzik!!!

    VálaszTörlés