2010. július 11., vasárnap

Borbála 16,5 hónapos

A kerek hófordulóról lemaradtam, gyors lista, mi mindent csinál egy ekkora leánygyermek.

Nem beszél. Három szótaggal (tyhí, te(tete), ó) tökéletesen megérteti magát, így hát semmi ok a továbblépésre. Ezért aztán hajlamos az ember azt gondolni, hogy sokkal kevesebbet ért, mint amennyit valójában. Úgy három hete például Balatonon egy fej hagymát vagdosott a kőhöz, és nagyjából a hatodik után meguntam, tehát megkértem, hogy vidd vissza légy szíves a többi hagyma közé, Borcsenka, mire Borcsenka nem vágta a földhöz hetedszer a szerencsétlen hagymát, hanem fény gyúlt a homlokán, és elkacsázott dél felé. Először azt hittem, a hagymát a padlásfeljáró alatt, a fészerben, esetleg a disznóólban látom viszont, de nem, a meggyötört zöldség a szakajtóban pihent ép felületű társai között.

Innentől vérszemet kaptunk, és figyelni kezdtük, mit ért még Bori. A felmegyünk, pelenka, fürdés, kis fürdőszoba, cipő/szandál, sámli, cumi, erkély, babakocsi, víz, tükör jelentésével egyértelműen tisztában van. Kérésre odavisz adott tárgyat apjának, nekem, Marcinak, sőt a játszótéren N.-t is azonosította. Ha éhes, odaszalad az etetőszékhez, és jelzi, beülne.

A hetedik foga már kinn van, félig ki is nőtt. Rettenetesen fáj, amikor ciccant, de sajnos körömszakadtág ragaszkodik hozzá, remélem, ha hosszabb időt leszünk Balatonon, megoldódik ez is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése